СМРТОНОСНА МОТОРИСТИКА

СМРТОНОСНА МОТОРИСТИКА


    Четвртак, 27. јун 2024. 19:00
   Бесплатан улаз
    Театар Вук / Сцена „Култ“

СМРТОНОСНА МОТОРИСТИКА 

 

Факултет уметности Универрзитета у Приштини

 

Класа која број и седморо студената уписана је школске 2021/2022. године на Факултету уметности Приштина-Звечан, као четврта класа редовног професора Дејана Цицмиловића, стручна сарадница у настави Јована Крстић. На овогодишњем  БЕЛЕФУ  младих класа ће  се представити са програмом са треће године студија током ког су обрађивани изабрани комади једног од наших најзначајнијих писаца Александра Аце Поповића.

Смртоносна мотористика

Факултет уметности Универрзитета у Приштини (Звечан – Косовска Митровица) 

У адаптацији коришћени комади Александра Поповића „Смртоносна мотористика“, „Развојни пут Боре Шнајдера“, „Мрешћење шарана“.

Адаптација и режија: Дејан Цицмиловић, редовни професор, ФУ Универзитета у Приштини

Асистент: Јована Крстић,  стручна сарадница на предмету Глума, ФУ Универзитета у Приштини

Избор музике: Јована Крстић, Дејан Цицмиловић

Решење простора: Дејан Цицмиловић

Костим: Јована Крстић

Идејно решење и дизајн плаката: Јована Крстић и Милош Митровић

 

Улоге:

Катица: Наталија Кнежевић

Марела: Анастасија Ранчић

Павица: Стефани Крунић

Силвана: Теодора Стојановић

Лепи Дуле: Милош Митровић

Куфта: Славиша Ћуковић

Света: Филип Папрић

Трајање: 85 минута

О комаду и писцу и представи: „Драмски опус Александра Поповића, сем што је плодоносан, богат је различитим темама које Поповић третира и кроз различиту жанровску оптику посматра и политичке, друштвено-критичке теме које су непосредно базиране на познавању српског менталитета. Ипак у овој поставци, фокус је на мушко – женском односу, и систему „љубавних“ односа, које утичу или су, пак, мотивисани, управо социјалним условностима и мотивима ових  ликова. Мушки ликови карактерно јако обојени, превејани, опасни типови који не презају ниодкаквих непочинстава како би се домогли пара, задовољства, бољег друштвеног положаја, нужно обликују сценско деловањеженских ликова тако као да имају готово двоструку психологију и двоструко деловање: једну за ситуације са мушким светом, другу, интимну женску, коју маскирају, крију или је обелодањују ретко, у главном у ситуацијама са другима женама- сапатницама, док чекају у сали за абортус. Иако не постоји рат полова као тема којом се бави Александар Поповић у својим драмама, сем у комаду „Смртоносна мотористика“, бавили смо се и фрагментима љубавног односа који је заступљен и у другим комадима Александра Поповића. Његова сочна реплика открива свет кисело – слатко – љутог љубавног соса.“

Јована Крстић, стручна сарадница